Засідання методичного об'єднання молодих
вчителів у Маловисківській ЗШ №3
Обмін досвідом, технологіями та прийомами викладання математики з молодими вчителями
Тема уроку:
«Середня лінія трапеції»
Мета
уроку.
- Сформувати в учнів
поняття середньої лінії трапеції, довести теорему про середню лінію трапеції
різними способами; закріпити набуті знання при розв’язуванні задач; формувати
інформаційну компетентність.
- Розвивати самостійне, творче, логічне мислення, навички
самоконтролю і взаємоконтролю, самооцінювання.
- Виховувати уміння співпрацювати в колективі та
самореалізуватися в парі, аргументовано висловлювати свої міркування.
Обладнання:
карточки оцінювання, шаблони трапецій, модель задачі, презентація «Дельтоїд»,
підручник Г.П.Бевз, В.Г.Бевз «Геометрія», 8 клас.
Хід уроку
І
Організаційний момент (2 хв.)
Форма
організації
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
||||||||
Фронтальна
|
Об'єднання учнів у три однорівневі групи. Поради учням щодо складу груп.
Кожному учневі учитель роздав таблицю оцінювання:
|
Самостійне визначення
групи.
Кожен учень підписує таблицю оцінювання.
|
ІІ
Формулювання мети і завдань уроку (3 хв.)
Форма
організації
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Фронтальна
|
Формулює мету, завдання уроку, записує на дошці тему
уроку.
|
Записують в зошитах тему уроку.
|
ІІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)
Форма організації
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Фронтальна
|
Контролює правильність відповідей.
Нагадує учням виставити бали в таблицю
оцінювання
Кожна правильна відповідь 1 бал.
|
Метод: мозковий штурм.
№1. Як
називаються відрізки проведені в фігурах?
№2. Обчислити довжину відрізків? |
ІV.
Перевірка домашнього завдання (5 хв.)
Форма
організації
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Індивідуальна
|
Перевірка правильності виконання завдання на дошці.
Учитель нагадує виставити бали
|
№1. В трапеції АВСД з основами ВС=а, АД=в через
середини бічних сторін проведений відрізок MN. Знайти довжину відрізка MN.
(ІІІ рівень)
№242. Чи можна розрізати довільну трапецію на два
чотирикутники, з яких можна скласти паралелограм?
Демонстрація картонної моделі. (ІІ рівень)
|
V.
Пояснення нового матеріалу (10 хв.)
Форма
організації
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Фронтальна
Робота в парах
Групова
|
Формулює означення
середньої лінії трапеції. Формулює твердження теореми.
Повертає учнів до проблемної задачі.
Для доведення теореми використовує шаблон з картону.
За властивістю паралелограма протилежні сторони рівні: х+х = а + в, 2х =
а + в,
х = (а + в)/2. За означенням паралелограма протилежні
сторони паралельні. Т.Д.
Акцентує увагу
учнів на записах розв
З учнями ІІ і ІІІ рівня учитель доводить теорему іншим
способом за допомогою розв̕ язаної домашньої задачі.
АВС: МК- серед. лінія, МК=а/2.
АСД: КN- серед.лінія, КN=в/2.
МN= МК
+ КN, МN= а/2+в/2 =
(а+в)/2
. Т.Д.
Учитель
звертає увагу на ще один спосіб, який є в підручнику. Пропонує дома
самостійно прочитати.
|
Розв̕язують проблемну задачу. Ставлять в таблицю оцінювання
по 1 балу.
.
.
Учні І
рівня розв’язують задачу: обчислити середню лінію трапеції, вимірюючи основи
трапеції.
|
VІ. Розв̕ язування
задач (15 хв.)
Форма організації
|
Діяльність учителя
|
Діяльність учнів
|
Індивідуальна
Індивідуальна
Індивідуальна
|
Надає
індивідуальні консультації.
Стимулює
учнів до роботи.
Учитель
перевіряє з учнями І рівня відповіді до задач.
Нагадує
учням поставити бали в таблицю оцінювання. За кожну задачу 1 бал.
Пропонує
учням ІІ і ІІІ рівня розв’язати задачі на дошці (4 і 5 бал.)
Коригує
запис міркувань учнів на дошці.
Учитель
говорить про ще один вид чотирикутника
- дельтоїд.
|
Учні
розв’язують задачі в зошитах.
ІІ рівень
№234,
ІІІ
рівень №236
Учні І
рівня ставлять бали.
Учні
ІІ і ІІІ рівня ставлять бали.
Учень
представляє презентацію «Дельтоїд». Додаток 1
|
VІІ. Домашнє завдання (2 хв.)
Форма
організації
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Фронтальна
|
Опрацюйте §5.
Виконайте завдання І
рівня:№219, №222(а).
Завдання ІІ рівня: + №226.
Завдання ІІІ рівня: + №239.
Знайомить учнів з вимогами щодо
оформлення домашнього завдання. Стимулює учнів до запису домашнього завдання
в щоденники. Відповідає на запитання учнів.
|
Записують завдання у щоденники.
Задають запитання вчителю щодо виконання домашнього завдання.
|
VІІІ. Підсумок уроку.
Рефлексія. (3 хв.)
Форма
організації
|
Діяльність
учителя
|
Діяльність
учнів
|
Індивідуальна
Фронтальна
|
Нагадує учням виставити
отримані бали в таблицю оцінювання і порахувати загальний бал. Акцентує увагу
на позитивних моментах , відмічає активних учнів.
Проводить бесіду по
інтерактивній технології «Незакінчені речення»:
- На сьогоднішньому уроці я
дізнався…
- На сьогоднішньому уроці
найважливішим відкриттям для мене було…
- На початку уроку я поставив
перед собою мету. Ось як я її досягнув…
- Сьогодні на уроці мені
сподобалось…
|
Учні підводять підсумки в
листках оцінювання, віддають їх учителю.
Озвучують власні міркування.
Самооцінка своєї роботи на уроці.
|
Додаток 1
Презентація «Дельтоїд»
Д Е Л Ь Т О Ї Д
Д Е Л Ь Т О П Л А Н
ОПУКЛИЙ І НЕОПУКЛИЙ
ДЕЛЬТОЇД
ТРЕНАЖЕР «ДЕЛЬТОЇД»
Немає коментарів:
Дописати коментар