Позакласна робота

Математична гра для учнів 5-х класів:

«Детективне агентство»


Мета: прищеплювати інтерес до математики, стимулювати розумову й пізнавальну діяльність учнів; розвивати вміння і навички розмірковувати; формувати самостійність, ініціативу, вміння швидко приймати рішення; виховувати культуру спілкування; посилити увагу й відповідальність за успіхи колективу та свої особисті.
В грі беруть участь дві команди по 6 учнів, ім. пропонується придумати назву і емблему.
Під час підготовки команд проводиться гра з вболівальниками, які приносять своїй команді 1 бал за правильну відповідь. Гра складається з п’яти  турів, кожний тур оцінюється по різному.
  • «Детектор брехні».
  • «Тест на професійну придатність»
  • «Фоторобот»
  • «Детектив бігає по колу»
  • «Чорна скринька».
Гра розрахована на 45 хвилин.


ХІД ГРИ
                                                                 Предмет математики настільки серйозний, що корисно не втрачати можливості робити його
                                                     трохи цікавішим.
Блез  Паскаль
Ведучий. На нас чекають нелегкі випробовування. А розвивалися події так. Коли учні збиралися додому після уроків, знайомий голос повідомив:
«Усіх до уваги ! Банда злодіїв проникла до школи та викрала натуральні числа. У школі відкрито два детективних бюро. Приймаються сміливі, кмітливі, винахідливі діти, з почуттям гумору, які зможуть швидко й правильно приймати рішення.
       І. «Детектор брехні». Розминка
По 5 питань кожній команді. (5балів)
      Команда 1

  1.        На руках 10 пальців. Скільки пальців на десяти руках?   (50)
  2.       Від трицифрового числа відняли двоцифрове, дістали одноцифрове. Назви ці числа. (100, 99, 1)
  3.       До Айболіта прийшли тварини: усі, крім двох, собаки; усі, крім двох, коні; усі, крім двох, папуги. Скільки всього тварин? (3)
  4.       В одній сім'ї двоє батьків і двоє синів. Скільки це людей?  (3)
  5.       Три хлопчики пішли до крамниці. По дорозі вони знайшли 3 копійки. Скільки б знайшов грошей один хлопчик, якщо б він сам пішов до крамниці?   (3)
     Команда 2

  1.       Одна людина купила три кози та заплатила три гривні. По чому пішла кожна коза? (По дорозі)
  2.       В одній квартирі злодії вкрали 3 тапочки, а в другій – одну тапочку. Скільки пар тапочок украли злодії? (2)
  3.       Написати цифрами число , що складається з одинадцяти тисяч, одинадцяти сотень. Одинадцяти одиниць. (11 111)
  4.       Одна сімя має п’ять синів, у кожного сина є сестра. Скільки дітей у сімї? (6)
  5.       Двоє пішли – три цвяхи знайшли, наступні четверо  підуть – чи багато знайдуть? (нічого) 
       ІІ. «Тест на професійну придатність»
Складається з трьох етапів, кожен з яких оцінюється відповідно 2, 3, 1 балами.
1-й етап. (2 бали)  Що за детектив без злодіїв? Тому задачі про злодіїв.

Кожна команда розв’язує задачу на вибір.
1.   У попередньому році з тюрми визволяли по 5 злодіїв за день, а в цьому році визволяють за день на 3 злодії більше. Скільки злодіїв цього року визволять із тюрми за 2 тижні?  (112)
 На трьох перших сторінках книги застрелили 12 людей, а на дванадцяти  наступних злочинець 7 людей утопив, 14 отруїв. Після цього на кожній сторінці книги вбивця захоплював по 4 людини. Скільки народу загинуло в книзі? (33)
Гра з глядачами
1.Безлюдною вулицею п’ятеро злодіїв утікають від семи міліціонерів. Скільки всього людей біжать вулицею? (12).
2. Один злодій попав до в’язниці  9 разів , другий на 3 рази менше. Скільки разів потрапляли до в’язниці два злодії? (15)
2-й етап. (3 бали)  Відважні детективи повинні вміти швидко розплутувати різні ситуації. До детективного бюро надійшли листи із завданнями. Але в дорозі листоношу застав дощ, і конверти стали мокрими. Записи так розпливлися, що деякі неможливо відновити. Але завдання треба розв’язати.
Команда 1. Порівняти:
1)    21*** і 23***             2) *** і **                              3) **412 і **9*
4) *123* і *423*             5) **92* і 3678                     6) ***36 і ***42.
Команда 2.  Відновити цифри:
1)    3789                                   2)  *7*3                                 3)  **68   
*8*7                                         6*8*                                      37**                                          
6646                                        12005                                     8217


Гра з глядачами. На картках учитель показує умови прикладів. Глядачі відповідають, розв’язуючи усно.
83 – 78;      270+ 129;    25*5;     65:13;   240+ 98;   16*4.


3 – й етап. (1 бал)  Детективам дуже часто доводиться складати версію із частинок.
Кожна команда має по три рівних трикутники та ножиці. На кожному трикутнику є лінія розрізу (діти не знають про медіану) і занумеровані частини. Вам треба розрізати ці трикутники і скласти з їх частин один великий трикутник.
 




                                                                                                  





Відповідь.
        











Описание: C:\Users\Мои документы\Documents\детективн агенсво\SAM_0939.JPG
ІІІ «Фоторобот». (5 балів)
Часто детективам треба скласти фоторобот злодія. Тож наступне завдання: намалювати на дошці злодія в повний зріст, використавши якомога більше геометричних фігур, цифр, математичних знаків.





Гра з глядачами. «Зашифроване коло». Поділити коло за допомогою олівця на чотири рівні частини так, щоб сума чисел у кожній частині дорівнювала 13.
(Уболівальники одержують рисунки. Один на 4 учні).
 














ІV «Детектив бігає по колу».  (3 балів)
Команда 1. Записати число 24:
1)    Трьома вісімками; (8+8+8 = 24)
2)    Трьома двійками;  (22+2 =24)
3)    Чотирма трійками.  (3*3*3 – 3 = 24)
Команда 2. Записати число 30:
1)    Трьома п’ятірками;  (5*5+5 = 30)
2)    Трьома шістками;    (6*6 – 6 = 30)
3)    Чотирма трійками.   (3*3*3 +3 = 30)
Гра з глядачами. Декілька карток роздати глядачам. Поставити між числами необхідні знаки дій.
V «Чорна скринька». Початкова ціна кожного питання 5 балів. Кожна підказка – мінус один бал.
Команда 1. Що за геометрична фігура?
1)    Вона немає жодної діагоналі.
2)    Форму цієї фігури нагадує поверхня дельтаплана та шляпа Наполеона.
3)    Наука про її вимірювання – тригонометрія.
4)    Ця геометрична фігура є й сузір’ям.
5)    Можна дібрати означення: любовний, бермудський, прямокутний, рівнобедрений.                  ( Трикутник)
Команда 2.  Що за многокутник?
1)    Він дав назву відомому танцю – кадрилі.
2)    Його завжди бачимо на шаховій дошці.
3)    Його форму має майданчик, із якого злітає гелікоптер.
4)    Він використовується як одиниця площі.
5)    Одночасно є чотирикутником і прямокутником.
                                                                      ( Квадрат)

Описание: C:\Users\Мои документы\Documents\детективн агенсво\SAM_0947.JPG
Підведення підсумків гри. Визначення команди переможниці, нагородження.
 Лист оцінювання


5 А клас


5 Б клас
І «Детектор брехні»  5 балів



ІІ «Тест на професійну придатність»
1-й етап       2 бали
2 – й етап    3 бали
3-й етап       1 бал


Гра з глядачами


ІІІ «Фоторобот»   5 балів



Гра з глядачами


ІV «Детектив бігає по колу»  3 бали



Гра з глядачами


V «Чорна скринька»    5 балів  



Всього






Немає коментарів:

Дописати коментар